Bel 058 284 96 10

Begin vandaag met energiebesparing en duurzaamheid!

Garantie

Inhoud:

  1. Artikelklacht
  2. Artikel defect, incompleet of beschadigd
  3. Garantievoorwaarden
  4. Wettelijke garantie
  5. Fabrieksgarantie
  6. Rechten garantieperiode
  7. Garantiebewijs
  8. Garantie uitsluitingen
  9. Transportrisico


1. Artikelklacht

U kunt bij ons makkelijk en snel via de klantenservice een artikelklacht melden. U hoort dan hoe de verdere afhandeling van uw klacht verloopt. Dit verschilt uiteraard per situatie.

 

2. Artikel defect, incompleet of beschadigd ontvangen

Heeft u een defect artikel ontvangen of is uw artikel kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld uw klacht bij onze klantenservice en u hoort direct welke oplossing wij voor u hebben. Voor verdere vragen over het retour sturen van een artikel klikt u hier

 

3. Garantievoorwaarden

Op alle producten zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing. Wij staan in voor de bruikbaarheid en deugdzaamheid van het product.

 

4. Wettelijke garantie

Een product hoort datgene te doen wat de koper er redelijkerwijs van mag verwachten. Dit betekent dat een product de eigenschappen moet bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Het product mag bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken vertonen. Voor vrijwel al onze producten geldt een garantieperiode van 2 jaar.

 

5. Fabrieksgarantie

De fabrieksgarantie verschilt per leverancier. Specifiek voor Megaman spaarlampen: u dient de lampen zo snel mogelijk na aanschaf aan te melden om voor de langere garantieperiode in aanmerking te komen. Dit kan via de website van Megaman. Specifiek voor Philips: indien u problemen ondervindt met een Philips product, kunt u contact opnemen met de Philips Consumentenlijn op: 00800 744 547 75 (gratis nummer). Dit is een internationaal servicenummer en heeft daarom twee nullen aan het begin.

 

6. Uw rechten tijdens de garantieperiode

Als een product niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken wij zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Is het probleem met het product uw eigen schuld? Dan heeft u geen recht op een nieuw product of teruggave van uw geld. Is het product normaal gebruikt, maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op een nieuw product of teruggave van uw geld.

 

7. Garantiebewijs

Bij de Energiebespaarshop is de orderbevestiging van de bestelling tevens het garantiebewijs van je product. Wilt u aanspraak maken op de garantie, dan adviseren wij u contact op te nemen met onze klantenservice en daarbij uw orderbevestiging bij de hand te houden.

 

8. Garantie uitsluitingen

Er bestaan een aantal situaties waarin het recht op garantie vervalt:

-          Als er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht door derden.

-          Als de datum van de orderbevestiging gewijzigd of onleesbaar is en er is geen enkel ander bewijs van de verkoop of levering.

-          Bij gebreken die ontstaan zijn door onkundig gebruik van het product.

-          Beschadiging door opzet.

-          Een defect of beschadiging die al aanwezig was op het moment van levering, maar die niet binnen een redelijk termijn na aankomst van het pakket gemeld is.

-          Bij schade van buitenaf (zoals blikseminslag, stroomuitval, et cetera).

 

9. Transportrisico

Het komt wel eens voor dat een product beschadigd tijdens transport. Dit risico is in eerste instantie voor de Energiebespaarshop, maar alleen als de schade binnen een redelijke termijn na ontvangst van het pakket gemeld is.